top of page

Π.Ν.Ο. / ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ. Αρχές Κανόνων Σ.Α.Σ.

Α.Π. 26

15 Ιανουαρίου 2025

 

Προς τον

Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων Υ.ΝΑ.Ν.Π.και Προεδρεύοντα Σ.Α.Σ. κύριο Ευάγγελο Κυριαζόπουλο

 

Κοιν.: 1. ΥΝΑΝΠ/Γραφ. κυρίου Υπουργού

          2. ΥΝΑΝΠ/Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών

          3. Μέλη ΣΑΣ

          4. Οργανώσεις Δύναμης ΠΝΟ

 

 

Θέμα: Αρχές Κανόνων Σ.Α.Σ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

 

Με το Α.Π. 244 και ημερομηνία 15-11-2024, σας γνωστοποιήθηκε το αίτημα της Π.Ν.Ο. – το οποίο σας παραθέτουμε στη σημερινή μας καταγγελία – και αναμέναμε, στα πλαίσια της τήρησης της νομοθεσίας αλλά και της λογικής, ότι θα υιοθετούσατε την πρόταση μας και θα την εισαγάγατε στην πρώτη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. μετά την επιστολή μας, για να συζητηθεί και να υιοθετηθεί.

Σας υπενθυμίζουμε λοιπόν εκ νέου την θέση της ΠΝΟ:

Και κατά τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο γίναμε μάρτυρες εικόνων δυσφήμισης τόσο των Ελλήνων Ναυτικών όσο και της Ελληνικής Ακτοπλοΐας γενικότερα, ενώ συνάδελφοι μας Πλοίαρχοι προσήχθησαν αδίκως ως κατηγορούμενοι στις Εισαγγελικές Αρχές.

Τα περιστατικά που είδαν το φως της δημοσιότητας ανέδειξαν με τον πιο εμφατικό τρόπο τα ελλείματα ασφάλειας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας μας. Σημαντικότερο μερίδιο ευθύνης για αυτή την κατάσταση έχει το Υπουργείο με την έγκριση δρομολογίων τα οποία πολύ συχνά δεν εκτελούνται στους προβλεπόμενους χρόνους. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υπερεργασία των Ναυτεργατών την παραβίαση των κανόνων ασφαλείας λόγω των ασφυκτικών χρόνων παραμονής στα λιμάνια και την περαιτέρω επιβάρυνση των ήδη κορεσμένων και ακατάλληλων λιμενικών υποδομών.

Όπως ρητά δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας μας στην τελευταία συνάντηση με τον κύριο Υπουργό, δεν πρόκειται να αποδεχτούμε καταστάσεις που θέτουν σε κίνδυνο τους συναδέλφους μας, αλλά και τους χιλιάδες επιβάτες. Απαιτούμε άμεσα την εισαγωγή στην ημερήσια διάταξη της αμέσως επόμενης συνεδρίασης του Σ.Α.Σ., το πρωτεύον θέμα Αρχών ως προς τις ελάχιστες παραμονές των πλοίων στους λιμένες, ανάλογα με την περίοδο, τον τύπο του πλοίου και την συνήθη κίνηση των λιμανιών, καθώς και τις πραγματικές αποστάσεις, τη μεθοδολογία υπολογισμού των μέσων ταχυτήτων των πλοίων που εμπίπτουν στον κώδικα δυναμικώς υποστηριζομένων σκαφών.

Η συμπλήρωση των υφιστάμενων Αρχών Σ.Α.Σ. θα συμβάλει στην βελτίωση της ασφάλειας των θαλασσίων συγκοινωνιών, μέχρι την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος που πρόσφατα μας ανακοίνωσε ο Υπουργός. Η παραμονή δέκα ή δεκαπέντε λεπτών που αποτυπώνεται στα εγκεκριμένα δρομολόγια των ταχυπλόων σκαφών για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών και οχημάτων σε λιμένες όπως η Σαντορίνη, η Πάρος, η Μύκονος και άλλα, κατά την περίοδο αιχμής, θα φαινόταν μόνο σαν κακόγουστο αστείο, αν δεν έθετε σε κίνδυνο χιλιάδες ζωές, πόσο δε μάλλον τα πεντάλεπτα παραμονής που σας κατατίθενται από τις εταιρείες κι εσείς υιοθετείτε και εγκρίνετε.

Ευελπιστούμε ότι έχοντας ως κοινό σκοπό την μεγιστοποίηση της ασφάλειας αλλά και την διαφύλαξη του κύρους της ακτοπλοΐας, οι κοινωνικοί εταίροι μας, δηλ. ο Σ.Ε.Ε.Ν. και ο νεόκοπος στο Σ.Α.Σ., Σ.Ε.ΤΑ.Κ., θα συνταχθούν με την πρόταση μας.

Αντ’ αυτού, ενημερωθήκαμε σήμερα για την επικείμενη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. στις 20-01-2025, ημέρα Δευτέρα, χωρίς να έχετε εισαγάγει στην ημερήσια διάταξη, τα παραπάνω αιτήματα μας.

Απαιτούμε την ακύρωση της παραπάνω συνεδρίασης και να επανέλθετε με νέα ημερήσια διάταξη, με πρώτο θέμα τις προτάσεις της Π.Ν.Ο..

Προειδοποιούμε ότι οποιαδήποτε άλλη ενέργεια σας υποδεικνύει μεθόδευση και παράκαμψη της κείμενης νομοθεσίας που αφορά τη ναυτική εργασία, εξυπηρετώντας με αυτές σας τις ενέργειες συγκεκριμένα συμφέροντα εις βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, αλλά κυρίως κάνετε εκπτώσεις στο πολύ σοβαρό ζήτημα της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Επιφυλασσόμαστε για μελλοντικές μας ενέργειες.

 

Με εκτίμηση

 

Εμμανουήλ. Τσικαλάκης

Γενικός Γραμματέας Π.Ν.Ο.




Komentarai


bottom of page